lauantai 27. syyskuuta 2008

Beipparin uudet vaatteet ja calorimetry

Keskosen ohjeilla syntyi pikana nämä tossut ja lapaset. En ole satavarma, mahtuvatko tossukat nukelle, koska ovat TOSI pienet, mutta kai ne menee. Beipparin tarkkoja mittoja mulla ei ole tiedossa, mutta jostain luin, että sen jalan pituus on 12 cm, joten ei se jalkateräkään mikään valtava voi olla. Kai. Ehkä.


Tänään hypähti vitosen puikoilta tämmöinen pötkylä. Lankana taas Tulppaani (nyt vain oviilinvihreänä) ja mysteerilanka, joka oli aika samankaltaista koostumukseltaan, mutta väriltään enemmän metsänvihreä. Kaksinkertaisesta langasta neulottu siis. Vähensin silmukkamäärän 106:een ja tein kerroksia ehkä 8 vähemmän kuin ohjeessa.


Ai että mikä toi on? No, Calorimetryhän se. Törmäsin jonkun blogissa siihen ja ajattelin, että pakko kokeilla. Ratkaisisi näet näppärästi törröttävän ponnariongelman. Kylmempiä ilmoja odotellessa. Tuohon on siis tulossa vielä nappi, sen takia kuvassa päättelemätön lanka ja toisessa kuvassa hakaneula...

2 kommenttia:

Iirismaria kirjoitti...

Heeei...mäkin olen törmännyt calorimetryyn. Kerro millainen on käytössä, olen vähän kans miettinyt pitäiskö kutaista.

Laura Proust kirjoitti...

Joo, tuohan on ollut oikein jonkinlainen hitti. Tahtoo nähdä livenä! Mä olen aatellut ehkä tehdä Dropsin vähän vastaavan version, jota en nyt osaa kuvailla, mutta en tiedä näyttäskö se mun korkealakisessa päässäni lähinnä erioudolta.