keskiviikko 16. tammikuuta 2008

Pipoasiaa



Jokohan nyt ois viimenen versio siitä kuuluisasta piposta käsillä. Olen mennyt jo laskuissa sekaisin, mutta taitaa olla joku viidestoista versio. Tällä erää virkattu. Mielestäni aika nätti malli, jonka olen bongannut parinkin ihmisen päästä bussissa ja kaupassa. Toivottavasti eivät kauheesti ihmetelleet, mitä mä tuijotin. Laskin vain pylväiden ja simpukoiden määrää:) Päälaella siis pylväitä ja sitten noin yhdeksän kerrosta simpukoita, jonka ansioista toi reuna on noin kivan mallinen. Harmi vaan, että sattui toi lanka olemaan 100% villaa, joka on ystäviemme turkiskuoriaisten herkkua.

Toinen pipoasia löytyi Modasta. Olisi mahdollisuus tehdä hyväntekeväisyyttä pipojen ja sukkien muodossa. Suomen Punainen Risti, Moda ja Tekstiiliteollisuus Oy järjestää kampanjan, jonka tarkoituksena on neuloa lämpimiä pipoja ja sukkia kylmillä seuduilla hädässä ja puutteessa eläville. Ajattelin vaan, että jos jollain syntyy väkisin likaa jompia kumpia, niin niitä voi lähettää pois hyvään tarkoitukseen.

2 kommenttia:

Laura Proust kirjoitti...

Tuopa näyttää sulle tosi passelilta, onpa nätti pipo! Minä harrastan tuota samaa tuijottelua julkisissa kulkuvälineissä. Olen bongannut monta kivaa mallia, viimeksi yhden nätin baskerin, jonka ajattelin jossain vaiheessa toteuttaa. Ainakin täällä näkyy nyt tosi paljon neulottuja juttuja, käsintehdynkin näköisiä paljon.

Ilona kirjoitti...

Kiva pipa ja toivottavasti viimein vika versio ;) Mä voisin kyllä tikuttaa taas jotain sukkia hyväntekeväisyyteen, kun ei tässä sen kummempia hommia ole kesken. Bolero odottaa edelleen lisää lankaa...