keskiviikko 30. tammikuuta 2008

Elämää ilman puikkoja

Neuleriippuvuus on käynyt pahaksi. Viikko ilman kudinta ja erilaiset oireet ovat varsin selviä.
1) Minulla on selviä oireita blogiähkystä. Kun en voi itse kutoa, käytän aikani muiden blogeissa surffailuun. Ensin efekti oli rauhoittava: ihania, kauniita käsitöitä ja miljoonia ideoita. Vähitellen miljoonien ideoiden ja kauniiden käsitöiden vyöry alkoi ahdistaa toimettomia käsiäni: mulla ei ikinä ole aikaa tehdä noin paljon käsitöitä! En ikinä ehdi kutoa tarpeeksi! En ehdi toteuttaa sitä tätä enkä tuota unelmaa! En ikinä osaa suunnitella istuvia villapuseroita omasta päästä kuten eräät! Minä en ikinä osu paikalle kun parhaat lankakerät on alennuksessa tai kirpputorilla! Minä en ikinä ole tarpeeksi luova askerrellakseni kauniita istuvia ja mielenkiintoisia vaatteita kirpputorilöydöistä! Mulla ei ole värisilmää!
Ähky...röyh.
2) Loogista siis: Päätin perustaa oman blogin. Jos en voi neuloa, voin kirjoittaa neulomisesta, eikö? Blogin nimeksi tulee....tätätätätätäääää: Kerän kanssa. Mitäs pidätte?
3)Ostin itselleni ylihintaisen kinnasneulan (7,40e, kuuden sentin puupalasta maksettuna tämä summa ei voi olla mitään muuta kuin pienen herttaisen käsityöliikkeen yhteiskunnallista tukemista) siinä toivossa että neulaa voi käyttää vaikka puoli vasenta kättä on toimintakyvytön. Kotoa löytynyt vanha neulomisohje käteen ja menoksi. Puolen tunnin päästä olin saanut aikaan ison määrän varsin vaikeasti avautuvia solmuja, mutten mitään jota voisi kutsua neulokseksi. Heitin kerän ja neulan nurkkaan ja päätin surffata netistä paremmat ohjeet.
4) Kinnasneulan sijasta päätin ostaa askarteluliikkeestä kolme pussia puuhelmiä vitosella. Niitä nyt ainakin voin pujotella naruun, jos en mitään muuta.

Knit-aholic?

3 kommenttia:

Laura Proust kirjoitti...

Tunnistan oireet. Ihmettelen suuresti sitä, miten eräillä on aikaa SEKÄ neuloa ETTÄ blogata ETTÄ seurata toisten blogeja (ravelrysta puhumattakaan!). Mä olen nyt jäänyt moneen blogiin niin koukkuun, että en meinaa ehtiä neuloa! Välillä maistelen kuitenkin minäkin mielessäni erilaisia bloginnimiä; tuo sinun on aika hyvä. Ehkä pitäisi uskaltautua perustamaan oma höpöttämö, jos sinäkin kerran... (pitäisi vaan tietää pari juttua, ehkä, ja olla se värisilmä...).

Ilona kirjoitti...

*reps* Voi tytöt. Onneks omppis lähenee. Mä en oo ehtiny tehdä mitään. Bolero edelleen kesken, kun en ole ehtinyt hakemaan puuttuvaa lankakerää Menitasta. Töitä. Töitä. Töitä. Otin tänään taas lisää. Argh. Onneks vielä ei ahista. Yhet pienet villasukat on välissä tullu sutastua, mutta niitä ei lasketa.

Iirismaria kirjoitti...

Kylläpäs lasketaan pienetkin villasukat, äläs nyt Ilona! Tsemppiä työhön, olet tosi sissi.
Minä pujotin kuin pujotinkin helmiä eilen naruun. Vaan kyllä neulominen on paljon kivempaa...
Seuraavaa Omppista odotellessa!