tiistai 27. marraskuuta 2007

Patikset


Oli pakko pistää näistä tänne kuva, kun tykkään niistä niin kovasti :) Valmistuivat hurjaa vauhtia, ainoa harmistus tuli, kun lanka mokoma loppui kolme kerrosta ennen viimeisen lapun valmistumista. Sokokselta onneksi sain lankaosaston viimeisen kerän mustaa (edellisen hain Novitan tehtaanmyymälästä, jonne varasivat sitä minulle soitettuani, koska heilläkään ei ollut hyllyssä enää kuin muutama hassu kerä) ja niin laput valmistuivat eilen illalla. Ja nyt sitten on kaksi lähes aloittamatonta kerää Isoveljeä nurkissa... Ajattelin kokeilla amigurumin virkkaamista, koska olen nähnyt tosi söpöjä otuksia blogeissa (ja onhan huomiseen ompeluseuraan jotain tekemistä oltava). Vaan millähän sen täyttäisi?

4 kommenttia:

Laura Proust kirjoitti...

Enpä ollut kuullutkaan amigurumeista, mutta hauskoilta ja kohtuullisen helppotekoisilta näyttivät: täydellinen lahja pikkukavereille! Niihin voisi varmasti käyttää vaikkapa langanloppuja.
Patalapuista tuli tosi hienot, kiva kun laitoit kuvan. Mulla on parhaillaan kertut puikoilla - ajattelin lahjoa saksalaista ystävää, joka on valitellut neulovan mummonsa rappeutumista...

Iirismaria kirjoitti...

Hahaa, lähdin seuraamaan ilonan Amigurumi linkkiä ja näinpä taas vierähti puoli tuntia. Kivoja! Halutaan heti kuva Ilona, kun saat sen punaisen kaverin valmiiksi! Olen utelias...
Mulla on vika paha deadline päivä, tän jälkeen saan keskittyä siihen graduun ja vähenee tää muu hössötys. Mutta niinpä taas perinteeksi muuttuneeseen tapaan hengailen täällä netissä ja surffaan blogeissa kun oikeesti pitäis näpyttää tekstiä näppis sauhuten. Mutta voi vitsi, miten kivoja blogeja ihmisillä on, mun vähän tekis mieli omaa...
Kudoin kotona eilen ekan valkoisen pitsisukan valmiiksi ystävälle jonka edelliset valkoiset pitsisukat oli kuluneet ja pinttyneet likaisiksi. Ajatella että tosiaan on ihmisiä tässä maailmassa jotka TARVITSEVAT villasukkia. No, voi mullakin olot vielä muuttua kun mummu on jo 82...Olen villasukkahemmoteltu...
Suunnittelen muuten laittavani tänne hienon kuvan jossa on kaikki tekemäni joululahjat, tänä vuonna niitä tulee paljon! Jipii! Joulu!

Ilona kirjoitti...

Punamusta heebo valmistui jo eilen, mutta täytteet puuttuu vielä (mikä kismittää kovasti, koska haluaisin tietysti jo tietää, minkä näköinen siitä tulee). Kuva ilmestyy salamavauhtia, kunhan saan käytyä ostamassa eläimelle vatsan täytettä.

Laura Proust kirjoitti...

Mäkin oon jäänyt aikamoiseen blogikoukkuun ja ihastellut ihmisten tekosia, mutta eipä täällä Pariisissa voi kouluakaan käydä: opiskelijat ovat lakossa ja lakkovartijat kyttää koulun ovilla. Mun blogeilua vaan haittaa se, että meidän asunto on niin pimeä, että kuvia neulomuksista ei saa otettua juuri koskaan. Fifikin lähti jo Suomeen kuvaamatonna, samoin yksi (kylläkin aika keskinkertainen) pipo.