sunnuntai 23. syyskuuta 2007

Ne neulovat oudosti.

Ilona kyseli, miten ne neulovat täällä, ja ekan ompeluseurakerran jälkeen luulin, että ihan tavalliseen tapaan. Mutta ei. Ranskattaret kertoivat, että minun neulontatyylini on "nordique", ja esittelivät omansa: lankaa pidetään oikealla kädellä (kun meillä vasemmalla) ja ensin poimitaan silmukka toiselle puikolle ja sitten kiepsautetaan jollain hämäräksi jääneellä tyylillä lanka puikolle. Homma etenee siis kaiketi jotenkin toiseen suuntaan. Täytyy testata. Sanoivat kyllä, että tämä nordique on nopeampaa, mutta nurjia silmukoita pitivät kovin monimutkaisina (niiden nurjista en oikein päässyt jyvälle).
Olen innostunut neulomaan täällä itselleni: olen tehnyt pitsisen pipon ja muhkean ponchon. Täytyy kuvata ne kohtapuoliin. Tahtoisin kovasti nähdä kuvia teidänkin puuhistanne, vaikka keskeneräisistäkin...

3 kommenttia:

MariaB kirjoitti...

Hurja, kun sä olet reipas! Kuulostaapa erikoiselta toi ranskalainen neulontatapa. Mä laitan heti kasan kuvia, kunhan saan aikaiseksi selvittää, miten kuvat saadaan ulos mun puhelimesta. Luultavasti tarvitsen jonkun usbikaapelin, mutta en ole varma pitäisikö mulla olla jo sellainen, ja jos ei, niin mistä niitä hankitaan.

Ilona kirjoitti...

Kivaa, että oot päässy paikalliseen käsityömeininkiin mukaan! Mulla ei ole mitään kuvattavaa toistaiseksi, koska pitsiasia on edelleen kesken (pääasiassa käsikipujen vuoksi) ja nyt kun vielä kalastelin itselleni flunssan, en voi aloitella mitään muutakaan. Kohta pitäisi kyllä jo joululahjojenkin kimppuun käydä, mutta en tiedä, uskaltaako niitä paljastaa täällä... Katsotaan :)

Ilona kirjoitti...

Niin siis mulla on pää ihan pumpulissa... Flunssa itsessään ei tietysti estä käsitöiden tekemistä, mutta heikohko keskittymiskyky ja jatkuvat kuumat aallot kyllä. Toivottavasti tila paranee piakkoin, niin voi taas neuloakin!